21.3.2015  Maribor

Ob podpori Henkla in Hoferja je Potapljaško društvo Maribor ponovno organiziralo čiščenje struge reke Drave in številne spremljevalne aktivnosti

Ekološka akcija Skupaj za čisto Slovenijo - Drava 2015 za bolj kakovostno življenje v reki in ob njej

Ob svetovnem dnevu voda, ki ga vsako leto obeležujemo 22. marca, je Potapljaško društvo Maribor znova organiziralo ekološko akcijo »Drava 2015 – Ni nam vseeno!«. V sklopu aktivnosti so potapljači ob podpori podjetij Henkel in Hofer, ki ju združuje skrb za slovenska vodna bogastva, čistili rečno dno in nabrežje, čistilno akcijo pa so spremljale dodatne dejavnosti za udeležence in mimoidoče.

Ekološka akcija je tudi letos pokazala, da reka Drava v sebi skriva številne predmete, ki vanjo ne sodijo in so plod neodgovornega ravnanja ljudi s predmeti, ki so odslužili svojemu namenu. Med odpadki, ki so jih potapljači našli v strugi reke Drave, so številni kosovni odpadki, kot so avtomobilske gume, kolesa in podobno. Medtem ko so potapljači čistili rečno dno, so ostali sodelujoči čistili obrežje reke Drave. Po nekaj urah dela se je nabralo kar veliko odpadnega kosovnega materiala. Vsekakor pa je bilo opaziti, da je reka Drava vse čistejša in da se 22 predhodnih čistilnih akcij Potapljaškega društva Maribor zelo pozna.

Henkel je v sodelovanju s podjetjem Hofer in Potapljaškim društvom Maribor kupcem v vseh Hoferjevih poslovalnicah po Sloveniji omogočil, da so lahko z nakupom Henklovih izdelkov Persil, Silan ali Somat pomagali pri akciji Skupaj za čisto Slovenijo.

Ekološka akcija je imela tudi kulturno noto, saj so organizatorji ob tej priložnosti v Vodnem stolpu na Lentu pripravili razstavo z naslovom Reka Drava in mostovi, ki so jo pripravili otroci iz vrtcev Pobrežje, Studenci in Oton Župančič v okviru natečaja, ki ga je organizirala Štajerska turistična zveza.

Jože Protner, predsednik Štajerske turistične zveze, je tudi ambasador akcije Skupaj za čisto Slovenijo – Drava 2015. Prav tako je ambasadorka tudi dolgoletna direktorica Henkel Maribor, Melita Ferlež.

Vojo Eraković, predsednik Potapljaškega društva Maribor: »Prireditev Ekološke akcije daje poudarek na reki Dravi in življenju z njo, namen dogodka pa ni le očistiti reko, ampak obenem tudi osveščati ljudi, ki ob njej živijo. Odziv posameznikov, ki so se udeležili ekološke akcije je pokazal, da nam res ni vseeno.«

Lejla Helbl, vodja področja za marketing in komunikacije pri podjetju Hofer: »Skrb do okolja in naše skupne prihodnosti je tudi bistvo Hoferjevega projekta Danes za jutri, pod okriljem katerega smo letošnjo pomlad pričeli z iniciativo »Za čisto pomlad«. Pripravili smo pestro ponudbo izbranih ekoloških čistil in k njihovi uporabi pozvali tako zaposlene kot naše kupce, obenem pa smo se zavezali, da bomo z ekološkimi čistili v prihodnje čistili naš upravno-logistični center v Lukovici kot tudi vse naše poslovalnice.

Ker skupaj zmoremo (veliko) več, smo se z veseljem odzvali na povabilo k sodelovanju s podjetjem Henkel in Potapljaškim društvom Maribor, kjer se bodo v okviru projekta »Skupaj za čisto Slovenijo« večkrat letno izvajale najrazličnejše aktivnosti za čiščenje reke Drave. K sodelovanju so povabljeni vsi, ki jim skrb za okolje ni tuja, mi pa si želimo, da bodo temu sledile še druge aktivnosti in novi projekti, ki lahko iz še tako majhne iniciative zrastejo v dolgoročno skrb za čistost slovenskih voda.« 

Miranda Mladin, vodja marketinga Pralna in čistilna sredstva, Henkel Adria regije: »Eden od ciljev Henklove globalne strategije je spodbujanje trajnostno naravnane potrošnje. Naši izdelki so tukaj ključnega pomena, saj se dnevno uporabljajo v milijonih gospodinjstev in industrijskih procesih. Zato smo se osredotočili na razvoj izdelkov, ki omogočajo učinkovito rabo naravnih virov, kot sta energija in voda. To je še posebno pomembno, saj  je okoljski odtis številnih naših izdelkov v veliki meri odvisen od pravilne uporabe. Vendar pa je izobraževanje in prepričevanje potrošnikov glede trajnostno naravnane potrošnje velik izziv. Številni potrošniki še vedno niso pripravljeni sklepati kompromisov glede stroškov, kakovosti ali udobja, četudi se zavedajo, da so potrebne spremembe. Iz tega razloga za spodbujanje in promocijo trajnostne potrošnje poleg zagotavljanja primernih izdelkov sodelujemo s trgovskimi partnerji, kot je Hofer. Maloprodajne skupine ponujajo odlično platformo za obveščanje potrošnikov o trajnostnih izdelkih in jih spodbujajo k uporabi izdelkov na okoljsko odgovoren način.« 

Rolf Müller-Grünow, direktor Henkel Maribor: »Henkel Maribor že vrsto let sledi smernicam trajnostnega razvoja in ker ima sedež prav ob reki Dravi, smo ponosni na naš prispevek k ohranjanju njenih naravnih danosti. Želimo si, da bi takšne in podobne skupne delovne akcije potekale tudi v prihodnje ter da bo podpornikov vsako leto več. Nekoč nas je reka delila, danes pa smo pokazali, da nas skrb zanjo združuje.«

Photo »Predaja ceka«:

Na fotografiji ob predaji čeka Potapljaškemu društvu Maribor – od leve proti desni:
Miranda Mladin, vodja marketinga Pralna in čistilna sredstva, Henkel Adria regije
Lejla Helbl, vodja področja za marketing in komunikacije pri podjetju Hofer
Rolf Müller-Grünow, direktor Henkel Maribor
Vojo Eraković, predsednik Potapljaškega društva Maribor