6. nov. 2025  Düsseldorf / Nemčija

Obe poslovni enoti s pozitivno organsko rastjo prodaje

Višja organska rast prodaje v tretjem četrtletju – pozitiven razvoj obsega v obeh poslovnih enotah

  • Prodaja na ravni skupine: 5,1 milijarde evrov, organska rast za +1,4 odstotka
  • Lepila in tehnologije: 2,5-odstotna organska rast prodaje s pozitivnim razvojem obsega in cen
  • Consumer Brands: 0,4-odstotna organska rast prodaje s pozitivnim razvojem obsega kljub umirjenemu povpraševanju potrošnikov
  • Dobra organska rast prodaje v Severni Ameriki, ki sta jo dosegli obe poslovni enoti
  • Do konca leta uspešno zaključena integracija dejavnosti Consumer Brands
  • Smernice za celotno leto: razponi ostajajo nespremenjeni

V tretjem četrtletju leta 2025 je družba Henkel v tržnem okolju, ki ostaja zahtevno – tako z vidika industrijskega povpraševanja kot tudi globalno umirjenega razpoloženja potrošnikov – zabeležila močno rast prodaje, saj je prodaja na ravni skupine znašala približno 5,1 milijarde evrov. To ustreza 1,4-odstotni organski rasti. Rast na ravni skupine je bila predvsem posledica na splošno pozitivnega razvoja obsega, ki ga je spremljalo stabilno gibanje cen.

»Po pričakovanjih se je zagon prodaje v tretjem četrtletju še naprej povečeval. Glavno gonilo tega je bila poslovna enota Lepila in tehnologije, pozitivno organsko rast prodaje pa je zabeležila tudi poslovna enota Consumer Brands. Z regionalnega vidika je treba posebej omeniti dober razvoj prodaje v Severni Ameriki, h kateremu sta s pozitivno rastjo prodaje prispevali obe poslovni enoti. To dokazuje učinkovitost naših ukrepov,« je dejal Carsten Knobel, izvršni direktor družbe Henkel. 

»Poleg tega se je v tretjem četrtletju nadaljevalo dobro gibanje dobička, medtem ko smo dosledno izvajali naložbe v naše dejavnosti in blagovne znamke. Hkrati še naprej zelo dobro napredujemo pri integraciji naših dejavnosti poslovne enote Consumer Brands in, kot smo napovedali, bomo proces uspešno zaključili do konca leta. Pričakujemo, da bomo do konca tekočega poslovnega leta v celoti uresničili prihranke stroškov v višini vsaj 525 milijonov evrov,« je še dodal Carsten Knobel.

»Napovedi za celotno leto 2025 ostajajo nespremenjene, čeprav na svetovnih trgih še vedno vladajo negotovost in izzivi. Še naprej pričakujemo, da bosta tako prilagojena marža EBIT kot prilagojeni dobiček na prednostno delnico po stalnih menjalnih tečajih v okviru naših trenutnih napovedi. Če pa se splošno gospodarsko okolje do konca leta ne bo občutno izboljšalo, pričakujemo, da bo organska rast prodaje na ravni skupine na spodnji meji našega trenutnega razpona napovedi, ki znaša od 1 do 2 odstotka,« je še dejal Carsten Knobel.

Prodajna uspešnost skupine

Prodaja na ravni skupine se je v tretjem četrtletju leta 2025 nominalno zmanjšala za –6,3 odstotka na 5,147 milijarde evrov. Učinki prevzemov/odprodaj so negativno vplivali na razvoj prodaje v višini –2,9 odstotka. Učinki deviznih tečajev so prodajo zmanjšali za –4,8 odstotka. Organsko (tj. prilagojeno za devizne tečaje in prevzeme/odprodaje) se je prodaja povečala za 1,4 odstotka. Na ravni skupine sta k tej rasti prispevala stabilno gibanje cen in na splošno dober razvoj obsega.

V prvih devetih mesecih leta 2025 je prodaja znašala 15,549 milijarde evrov. To ustreza nominalnemu zmanjšanju za -4,6 odstotka. Organsko je Henkel dosegel pozitivno rast prodaje v višini 0,4 odstotka, k čemur je prispevalo pozitivno gibanje cen. Nasprotno pa se je razvoj obsega na ravni skupine nekoliko zmanjšal.     

Prodajna uspešnost enote Lepila in tehnologije

Poslovna enota Lepila in tehnologije je v tretjem četrtletju leta 2025 dosegla prodajo v višini 2,708 milijarde evrov.To pomeni nominalno zmanjšanje za –3,3 odstotka v primerjavi z enakim obdobjem lani. Organsko (tj. prilagojeno za devizne tečaje in prevzeme/odprodaje) se je prodaja povečala za 2,5 odstotka. K tej rasti je prispeval pozitiven razvoj cen in obsega. Učinki deviznih tečajev so zmanjšali prodajo za –4,9 odstotka. Tudi prevzemi/odprodaje so imeli negativen učinek v višini –0,9 odstotka.

V prvih devetih mesecih leta 2025 je poslovna enota Lepila in tehnologije zabeležila negativen nominalni razvoj prodaje v višini –1,8 odstotka na 8,124 milijarde evrov. Organsko je poslovna enota Lepila in tehnologije dosegla dobro rast prodaje v višini 1,6 odstotka.

Prodajna uspešnost enote Consumer Brands

V poslovni enoti Consumer Brands je prodaja v tretjem četrtletju leta 2025 znašala 2,402 milijarde evrov, kar pomeni nominalno zmanjšanje za –9,5 odstotka v primerjavi z enakim obdobjem lani. Organsko – tj. prilagojeno za učinke deviznih tečajev in prevzemov/odprodaj – je poslovna enota dosegla pozitivno povečanje prodaje v višini 0,4 odstotka, k čemur je prispevala pozitivna komponenta obsega. Vendar je bil razvoj cen nekoliko negativen. Učinki deviznih tečajev so zmanjšali prodajo za –4,8 odstotka. Prevzemi/odprodaje – zlasti odprodaja dejavnosti trgovskih blagovnih znamk v Severni Ameriki – so prav tako negativno vplivali na prodajo, in sicer za –5,0 odstotka.

V prvih devetih mesecih leta 2025 je prodaja enote Consumer Brands znašala 7,308 milijarde evrov, kar je nominalno za –7,7 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Organsko se je prodaja zaradi manjšega obsega nekoliko zmanjšala, in sicer za –1,0 odstotka.

Čista sredstva in finančni položaj skupine

V obravnavanem obdobju v primerjavi s stanjem na dan 30. junija 2025 ni prišlo do bistvenih sprememb neto sredstev in finančnega položaja skupine. 

Napovedi za skupino Henkel 

Družba Henkel za poslovno leto 2025 pričakuje, da bo organska rast prodaje na ravni skupine znašala od 1,0 do 2,0 odstotka. Za poslovno enoto Lepila in tehnologije se pričakuje organska rast prodaje v razponu od 2,0 do 3,0 odstotka. Za Consumer Brands družba pričakuje organsko rast prodaje od 0,5 do 1,5 odstotka.

Prilagojena donosnost prodaje (prilagojena marža EBIT) na ravni skupine bo po pričakovanjih znašala od 14,5 do 15,5 odstotka. Enota Lepila in tehnologije bo po pričakovanjih dosegla prilagojeno donosnost prodaje v razponu od 16,5 do 17,5 odstotka. Za enoto Consumer Brands naj bi prilagojena donosnost prodaje znašala od 14,0 do 15,0 odstotka. 

Prilagojeni dobiček na prednostno delnico (EPS) po stalnih menjalnih tečajih naj bi se povečal v razponu od nizke do visoke enomestne odstotne vrednosti.

Če se splošno gospodarsko okolje do konca leta ne bo občutno izboljšalo, se pričakuje, da bo organska rast prodaje na ravni skupine in za obe poslovni enoti dosegla spodnjo mejo naših trenutnih napovednih razponov. Nasprotno pa še naprej pričakujemo, da bosta tako prilagojena marža EBIT – tako za skupino kot za obe poslovni enoti – kot tudi prilagojeni dobiček na prednostno delnico po stalnih menjalnih tečajih precej znotraj naših trenutnih napovednih razponov.

Poleg tega imamo za leto 2025 naslednja pričakovanja:

  • Prevzemi/odprodaje: negativni učinek v nizkem enomestnem odstotnem razponu na nominalno rast prodaje
  • Prevedba prodaje v tujih valutah: negativni učinek v nizkem do srednjem enomestnem odstotnem razponu
  • Cene neposrednih materialov: nizko do srednje enomestno odstotno povečanje v primerjavi s povprečjem prejšnjega leta
  • Stroški prestrukturiranja v višini od 150 do 200 milijonov evrov
  • Denarni odtoki iz naložb v nepremičnine, obrate in opremo ter neopredmetena sredstva v višini od 650 do 750 milijonov evrov

 

Ta dokument vsebuje izjave, ki se nanašajo na prihodnji poslovni razvoj, finančno uspešnost in druge dogodke ali razvoj, ki bodo v prihodnosti pomembni za družbo Henkel in lahko predstavljajo izjave, ki se nanašajo na prihodnost. Za izjave v zvezi s prihodnostjo je značilna uporaba besed, kot so pričakovati, nameravati, načrtovati, predvidevati, verjeti, ocenjevati in podobni izrazi. Take izjave temeljijo na trenutnih ocenah in predpostavkah vodstva družbe Henkel AG & Co. KGaA. Teh izjav nikakor ne gre razumeti kot jamstvo, da se bodo ta pričakovanja izkazala za točna. Prihodnje poslovanje in dejansko doseženi rezultati podjetja Henkel AG & Co. KGaA ter njegovih povezanih družb so odvisni od številnih tveganj in negotovosti, zato se lahko bistveno razlikujejo (tako v pozitivnem kot negativnem smislu) od izjav o prihodnosti. Na številne od teh dejavnikov družba Henkel nima vpliva in jih ni mogoče vnaprej natančno oceniti, kot so prihodnje gospodarsko okolje ter dejanja konkurentov in drugih udeležencev na trgu. Družba Henkel ne načrtuje in se ne zavezuje, da bo posodobila izjave, usmerjene v prihodnost.

Ta dokument vključuje dodatne finančne kazalnike, ki niso jasno opredeljeni v veljavnem okviru finančnega poročanja in so ali bi lahko bili alternativni kazalniki uspešnosti. Teh dopolnilnih finančnih kazalnikov ni dovoljeno obravnavati ločeno ali kot alternativne ukrepe za merjenje Henklovih neto sredstev in finančnega položaja ali rezultatov poslovanja, kot so predstavljeni v skladu z veljavnim okvirom finančnega poročanja v njegovih konsolidiranih računovodskih izkazih. Druga podjetja, ki poročajo ali opisujejo podobno poimenovane alternativne kazalnike uspešnosti, jih lahko izračunavajo drugače.

Ta dokument je bil izdan zgolj v informativne namene in ni namenjen investicijskemu svetovanju ali ponudbi za prodajo ali nagovarjanju k ponudbi za nakup kakršnih koli vrednostnih papirjev.