Emisije ogljikovega dioksida in drugih toplogrednih plinov so razlog za podnebne spremembe in globalno segrevanje. Omejevanje teh emisij je eden največjih izzivov, s katerimi se je človeštvo kdajkoli soočilo.
Nekaj stopinj morda ne zveni dosti, pa kljub temu pomeni veliko razliko za prihodnost našega planeta. Za omejitev globalnega segrevanja na manj kot 2 stopinji Celzija do leta 2050 in izpolnjevanje obveznosti Pariškega sporazuma Združenih narodov o podnebnih spremembah moramo do leta 2050 močno zmanjšati emisije ogljikovega dioksida. Ta visoko zastavljen cilj bo mogoče doseči le, če bodo oblasti in podjetja ta izziv sprejeli kot priložnost za spodbujanje inovacij in raziskovanje vizionarskih idej.
Sprememba načina življenja
Emisije nastajajo zaradi sodobnega načina življenja, kar pomeni, da ima sprememba načina življenja največji potencial za pozitivne spremembe. To lahko vključuje povečanje energetske učinkovitosti in zmanjšanje emisij. Slednje bi lahko dosegli tudi s prenehanjem uporabe ogljika v sodobnem načinu življenja ali z zamenjavo tradicionalnih virov energije z obnovljivo energijo. To bi bilo morda mogoče celo s pretvorbo ogljikovega dioksida v energetski vir – z razvojem inovativnih tehnologij, ki bi omogočile pretvorbo ogljikovega dioksida, s čimer bi prekinili krog onesnaževanja s toplogrednimi plini.
Activate external content
When clicking the button below external content will be loaded which involves transfer of personal data (e.g. IP address) to external servers. This may involve that cookies are set by the external content provider. Please see Data Protection Statement for further information.
Deactivate loading external content from YouTube.
Zavezani k varovanju podnebja
Henkel v celoti podpira zavezo Pariškega sporazuma Združenih narodov o podnebnih spremembah. Zato želimo do leta 2040 postati podnebju prijazno podjetje in dejavno ter zavzeto prispevati k varovanju podnebja. To se začne z močnim poudarkom na lastnih proizvodnih obratih, kjer želimo ogljični odtis do leta 2025 zmanjšati za 65 odstotkov, do leta 2030 pa za 75 odstotkov (začetno leto: 2010). V ta namen želimo nenehno izboljševati svojo energetsko učinkovitost, hkrati pa 100 odstotkov električne energije, ki jo porabimo, črpati iz obnovljivih virov.
Z našo vizijo, da do leta 2040 postanemo podnebju prijazno podjetje, želimo še zadnja preostala fosilna goriva, ki se uporabljajo v naši proizvodnji, nadomestiti s podnebno nevtralnimi alternativami, kot sta bioplin ali plin, pridobljen s pretvorbo CO2. Naš cilj je prav tako dobava odvečne energije brez ogljika, ki je za svoje namene ne potrebujemo, tretjim osebam. S tem se bomo izognili emisijam iz lastnih dejavnosti, hkrati pa tretjim osebam omogočili, da se z uporabo čiste energije izognejo potencialnim emisijam. Oskrba drugih s to energijo pomeni, da bomo s svojim delovanjem postali podnebno pozitivni.
Zavezo postati podnebju prijazno podjetje delimo tudi z našimi partnerji in dobavitelji ter pričakujemo, da bodo prispevali k zmanjšanju CO2 v celotni vrednostni verigi. Tako smo si zastavili ambiciozen cilj zmanjšati ogljični odtis naših surovin in embalaže za 30 odstotkov na tono izdelka do leta 2030, v primerjavi z izhodiščnim letom 2017.
Na podlagi naših dolgoročnih ciljev smo določil specifične načrte za zmanjšanje emisij, ki jih je iniciativa Science Based Targets potrdila kot skladne z ravnmi, potrebnimi za doseganje ciljev Pariškega sporazuma o omejitvi globalnega segrevanja na 1,5 stopinje Celzija.
Inovativnost za prihodnost našega planeta
Prav tako iščemo priložnosti ter nenehno razvijamo inovativne izdelke in tehnologije, ki našim strankam in potrošnikom omogočajo zmanjševanje njihovega ogljičnega odtisa. To je še posebno pomembno, saj so naši izdelki vsak dan izjemno velikokrat uporabljeni v gospodinjstvih in industrijskih procesih, analiza življenjskega cikla pa kaže, da večina ogljičnega odtisa, povezanega z izdelkom, nastane med njegovo uporabo. Zaradi tega smo se odločili, da pomagamo našim strankam in potrošnikom, da bodo z uporabo naših izdelkov do leta 2020 prihraniti 50 milijonov ton CO2.
Strankam in potrošnikom pomagamo pri zmanjševanju CO2 emisij
Da bi potrošnike spodbudili k pranju perila na okolju prijazen način, smo v Henklovem oddelku Henkel Consumer Brands razvili poseben logotip s sloganom "Be sustainable – wash cold". (Bodite trajnostni – za pranje uporabljajte hladno vodo). Logotip se nahaja na embalaži pralnega praška in potrošnike spodbuja k varčevanju energije pri pranju perila.
Poslovna enota Henkel Consumer Brands je predstavila iniciativo ''BeSmarter'' (Bodite pametnejši). Sprva je bila iniciativa osredotočena na vodo kot vir, njen cilj pa je bil ozavestiti potrošnike o odgovorni rabi vode kot pomembnem viru. Uporaba hladnejše vode povzroča tudi manj CO2 emisij.
Henklov Bonderite Tectalis in dvofazni postopek našim strankam omogočata, da oblikujejo avtomobilske karoserije iz več kovin, ki združujejo jeklo in aluminij. Rešitve, ki jih ponujajo Henklova lepila in tehnologije za površinsko obdelavo, izdelovalcemavtomobilov omogočajo, da uporabljajo manj jekla in več aluminija. Lažje avtomobilske karoserije pomagajo izboljšati učinkovitost goriva in s tem zmanjšujejo CO2 emisije avtomobilov.
Velika razlika
Postati podnebju prijazno podjetje se morda zdi le lepa fraza, pa vendar gre za pristop, ki bi do leta 2050 lahko prispeval k omejitvi povišanja globalne temperature za 1,5 stopinje Celzija v primerjavi z predindustrijsko ravnijo. Za izpolnjevanje te zaveze si pri Henklu prizadevamo narediti veliko spremembo pri okoljskem trajnostnem razvoju. To zavezo začenjamo izpolnjevati s sprejemanjem izziva, ki je zastavljen v Pariškem sporazumu o podnebnih spremembah in nam predstavlja priložnost za ustvarjalnost ter razvoj inovativnih rešitev za varovanje prihodnosti našega planeta.